l امام زین العابدین (علیه السلام):
«من ثبت على ولایتنا فى غیبة قائمنا، اعطاه الله أجر الف شهید مثل شهداء بدر و احد».
کشف الغمه، ج 3، ص 312.
هر که در دوران غیبت قائم ما، بر ولایت ما ثابت قدم باشد، خداوند پاداش هزار شهید مانند شهداى بدر و احد را به او عطا مى فرماید.
l امام صادق (علیه السلام):
«المنتظر للثانى عشر کالشاهر سیفه بین یدى رسول الله صلى الله علیه و آله یذب عنه».
غیبت نعمانى، ص 41.
کسى که منتظر امام دوازدهم است مانند کسى است که در کنار رسول خدا (صلى الله علیه وآله وسلم) و براى دفاع از آن حضرت شمشیر مى زند.
l امام موسى کاظم (علیه السلام):
«طوبى لشیعتنا المتمسکین بحبّنا فى غیبة قائمنا، الثابتین على موالاتنا والبراءة من اعدائنا، اولئک منّا و نحن منهم، وقد رضوا بنا ائمة ورضینا بهم شیعة، طوبى لهم ثم طوبى لهم، هم والله معنا فى درجتنا یوم القیامة».
الزام الناصب، ص 68.
خوشا به حال شیعیان ما که در غیبت قائم ما بر محبت و ولایت ما و بیزارى از دشمنان ما پایدار ماندند، آنها از ماو ما از آنهائیم. و همانا آنان امامت ما را پذیرفتند، ما هم آنها را به عنوان شیعیان خود پذیرفتیم. خوشا به حال آنها و باز هم خوشا به حال آنها، آنها به خدا قسم در درجه ما و در کنار ما در روز قیامت اند.
l امام رضا (علیه السلام):
«ما أحسن الصبر و انتظار الفرج»
منتخب الاثر، ص 496.
چه بهتر است صبر کردن و انتظار فرج کشیدن.
l امام جواد (علیه السلام):
«افضل اعمال شیعتنا انتظار الفرج»
غیبت نعمانى، ص 180.
برترین اعمال شیعیانمان، انتظار فرج است.
امام هادى (علیه السلام):
«لولا من یبقى بعد غیبة قائمکم من العلماء الداعین الیه، والدّالین علیه، والذّابین عن دینه بحُجج الله، والمنقذین للضعفاء من عبادالله من شباک ابلیس ومردته، لما بقى احد الا ارتد عن دین الله. ولکنهم یمسکون ازمة قلوب ضعفاء الشیعة کما یمسک صاحب السفینة سکانها، اولئک هم الافضلون عندالله عزوجل».
بحارالانوار، ج 51، ص 156.
اگر نه این بود که پس از غیبت قائم آل محمد، برخى از علما وجود دارند که به سوى او دعوت مى کنند و مردم را بهحضرتش سوق مى دهند و از دینش با استدلالهاى الهى حمایت مى کنند و ضعیفان از بندگان خدا را از افتادن در دام ابلیس و یارانش، رهایى مى بخشند، پس به تحقیق هیچ کس نمى ماند جز اینکه از دین خدا بر مى گشت. ولى آن عالمان زمان قلوب ضعفاى شیعه را مى گیرند همانگونه که ناخداى کشتى، سکّان و فرمان کشتى را مى گیرد و پس آنها نزد خداى عزوجل از همه برترند.
تنها خوردنی که پیامبر هیچ وقت از آن سیر نشد
پیامبر خدا فرمود: خداوند نور چشم مرا در نماز قرار داد و نماز را بر من دوست داشتنى ساخت همانگونه که «طعام » را براى گرسنه و آب را براى تشنه گرسنه با خوردن سیر، و تشنه بانوشیدن سیراب مى گردد، اما من هرگز از نماز سیر نمى شوم . قال رسول الله صلى الله علیه و آله : جعل الله - جل ثنائه - قرة عینى فى الصلوة و حبب الى الصلوة کما حبب الى الجائع الطعام و الى الظمان الماء و ان الجائع اذا اکل شبع و ان الظمان اذا شرب روى ، و انا لا اشبع من الصلوة .
بحارالانوار / ج 77 / ص 77 و ج 82 / ص 233 و مستدرک / ج 1 / ص 174 |
|
اولین نشانهی کافر شدن! ببینید در شما یا اطرافیانتان نباشد.
پیامبر گرامى (درود خدا برو و خاندانش): مرز میان ایمان و کفر ترک نماز است ._____ النبى الکریم صلى الله علیه و آله : بین الایمان و الکفر ترک الصلوة
کنزالعمال، ج 7، ص 279، حدیث 18869 |
|
قابل توجه خوشگلپسندها؛ آموزش آرایشگری رایگان
امام صادق علیه السلام: هر چیزى چهرهاى دارد چهره دین شما نیز نماز است پس هرگز کسى از شما سیماى دینش را زشت ننمایاند... ( آموزش: 1- ابتدا کمی درباره اینکه چرا باید نماز بخوانیم فکر میکنیم البته برای اینکه فکرمان ناجور از آب درنیاید مطالعه هم میکنیم 2- بعد به سراغ رسالهی مرجع خود رفته و احکام نماز را یاد میگیریم تا نمازمان کج و کوله، و کور و کچل نباشد. 3- چند دقیقه قبل از نماز خودمان را آماده میکنیم تا هنگام نماز حواسمان پرت چیزهای دیگر نباشد)._____ عَن جَعفرٍ عن اَبیهِ قَال: قالَ رَسولُ اللهِ: لِکُلِ شَیىٍ وَجهٌ وَ وَجهُ دینِکُم الصلوةُ فَلا یشیننُ اَحدُ کُم وَجهَ دِینِهِ ...
وسائلالشیعه؛ ج 3؛ ص 16 و بحارالانوار؛ ج 82؛ ص 227 |
|
آیا میدانید چرا بعضیها! خیلی کم حرف میزنند؟!
امام علی علیه السلام: هر گاه عقل کامل گردد ، سخن اندک شود._____ إِذَا تَمَّ الْعَقْلُ نَقَصَ الْکَلَامُ .
نهج البلاغه – حکمت 71 |
|
کدام مستحبی است که نباید انجامش داد؟!
امام حسن علیه السلام: هنگامی که مستحبات به واجبات ضرر برسانند، آنها را ترک کنید.
تحف العقول، ص 236 |
|
کدام بیچارهای است که در خانهی خود هم غریب است؟ تو او را میشناسی؟!
امام علی علیه السلام: ثروتمندى در غربت ، چون در وطن بودن است و تهیدستى در وطن، غربت.( توضیح آنکه دارایی باعث کاهش مشکلات دور بودن از شهر و دیار بوده چنانکه گویا همانجا وطن شخص ثروتمند است و در مقابل، تهیدست حتی در شهر خود نیز چنان تنها و در سختی است که گویا فردی غریب و بیکس است)._____ الْغِنَى فِى الْغُرْبَةِ وَطَنٌ وَ الْفَقْرُ فِى الْوَطَنِ غُرْبَةٌ.
نهج البلاغه – حکمت 56 |
|
آیا دلتان میخواهد گناهان گذشته و آیندهیتان یکجا پاک شود؟!
امام صادق علیه السلام میفرمایند: به خدا قسم کسی که حسین بن علی علیهماالسلام را زیارت کند و عارف به حقش باشد تمام گناهان گذشته و آیندهاش آمرزیده میشود.
کامل الزیارات، ص 450 |
|
دوست و دشمن خودی! ؛ شما ازش خبری دارید؟
امام رضا علیه السلام: دوست هر کس عقل او ، و دشمنش جهل اوست.
تحف العقول ، ص 467 |
|
در باره عامل بیماریها و بلاهای نوظهور چیزی میدانید؟
امام کاظم علیه السلام: هرگاه مردم گناهان تازه کنند که نمی کردند ، خداوند بلاهایی تازه به آنها دهد که به حساب نمی آوردند .
تحف العقول ، ص 434 |
|
ریاضیاتتان چطور است؟ جواب مسأله زیر چیه؟ شصت سال عبادت <= ...؟
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم: ساعتی اندیشیدن، بهتر از شصت سال عبادت کردن است .
"نهج الفصاحه، ص 436، ح 2059" |
مِنْ مَشارِقِ الاَرْضِ وَ مَغارِبِها، سَهْلِها و جَبَلِها، عَنّی وَ عَنْ والِدَیَّ وَ عَنْ وُلْدی وَ اِخْوانی
اَلتَّحِیَّةَ وَ السَّلامَ عَدَدَ خَلْقِ اللهِ وَ زِنَةَ عَرْشِ اللهِ وَ ما اَحْصَاهُ کِتابُه وَ اَحاطَ عِلْمُهُ
اَللّهُمَّ اِنّی اُجَدِّدُ لَهُ فِی صَبیحَةِ هذَا الْیَوْمَ وَ مَا عِشْتُ فِیهِ مِنْ اَیّامِ حَیاتِی
عَهْداً وَ عَقْداً وَ بَیْعَةً لَهُ فِی عُنُقی لا اَحولُ عَنْها وَ لا اَزول
اَللّهُمَّ اجْعَلْنی مِنْ اَنْصارِهِ وَ نُصّارِهِ
الذّابّینَ عَنْهُ وَ الْمُمْتَثِلینَ لاَوامِرِه وَ نَواهِیهِ فِی اَیّامِهِ وَ الْمُسْتَشْهَدینَ بَیْنَ یَدَیْهِ
اَللّهُمَّ فَإنْ حَالَ بَیْنی وَ بَیْنَهُ الْمَوْتُ الَّذِی جَعَلْتَهُ عَلَی عِبادِکَ حَتْماً مَقْضِیاً
فَأخْرِجْنی مِنْ قَبْری مُؤْتَزِراً کَفَنی، شاهِراً سَیْفی، مُجَرَّداً قَناتِی، مُلَبِّیاً دَعْوَةَ الدّاعِی، فِی الْحَاضِرِ وَ الْبَادِی
اَللّهُمَّ اَرِنِی الطَّلْعَةَ الرَّشیدَةَ وَ الْغُرَّةَ الْحَمِیدَةَ
وَ اکْحُلْ بَصَری بِنَظْرَةً مِنّی اِلَیْهِ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُ وَ سَهِّلْ مَخْرَجَهُ
اَللّهُمَّ اشْدُدْ اَزْرَهُ وَ قَوِّ ظَهْرَهُ وَ طَوِّلْ عُمْرَهُ اَللّهُمَّ اعْمُرْ بِهِ بِلادَکَ وَ اَحْیِ بِهِ عِبَادَک
فَإنَّکَ قُلْتَ وَ قَوْلُکَ الْحَقُّ ظَهَرَ الْفَسادُ فِی الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ بِمَا کَسَبَتْ اَیْدِی النّاس
فَأظْهِرِ اللّهُمَّ لَنَا وَلِیَّک وَ ابْنَ بِنْتِ نَبِیِّکَ الْمُسَمَّی بِاسْمِ رَسولِک صًلًواتُکَ عَلَیْهِ وَ آلِه
لا یَظْفَرَ بِشَیْءٍ مِنَ الْباطِلِ اِلّا مَزَّقَه وَ یُحِقَّ اللهُ الْحَقَّ بِکَلِمَاتِهِ وَ یُحَقِّقَهُ
اَللّهُمَّ اکْشِفْ هذِهِ الْغُمَّةَ عَنْ هذِهِ الْاُمَّةِ بِظُهورِه اِنَّهُم یَرَوْنَهُ بَعیداً وَ نَراهُ قَریباً
وَ صَلَّی اللهُ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِه